Çizgi Film Nedir ?
Çizgi Film Nedir ? |
Çizgi film (animasyon), birkaç resmin arka arkaya hızlı bir şekilde gösterilmesiyle elde edilen hareketli görüntüdür.
Geçmişte animasyonlar birkaç kağıda istenen resimlerin çizilmesi ve kağıtların hızlıca geçirilmesi veya bir çemberin içine konup döndürülmesi ile yapılıyordu.
Günümüzde bilgisayar teknolojisi hem vektör hem de piksel tabanlı animasyonlar yapılmasına olanak sağlamaktadır. 2D animasyon tekniğinde saniyede 12 kare çizilerek yapılır. Limited animasyon tekniğinde ise daha az kare çizilerek yapılmaktadır. Bir animasyon filmi yapılmadan önce karakter tasarımları arkasından senaryonun storyboard çalışması ve en son layout çalışması yapılmaktadır. Profesyonel bir şekilde yapılması planlanan bir animasyon filmine bu aşamalar geçilmeden başlanamaz. Animasyon teknikleri son zamanlarda yapılan işlerle teknikte sınır tanımadığını göstermiştir. Fakat genel olarak kategorize etmek gerekirse 3D, 2D, stop motion, cut-out en yaygın tekniklerdir.
"Saniyede 12 kare çizilir ve limited çalışmalarda daha da az sayıda çizilir" ibaresi yerine "daha yoğun animasyonlarda saniyede 24 kare çiziliyor" ve aslında, "gerektiği kadar kare" çiziliyor. Hareket çok hızlıysa tek kareden, normal hızda iki kareden yapılıyor.
Animasyonu, bilgisayar tekniğine göre kategorize etmek, yanlıştır. Çünkü, animasyon, öncelikle bir SANATtır. Bir sanat biçimini, onun aracı olan bir teknikle ifade etme biçimi, ancak ve ancak Türkiye'ye özgü bir çarpık sosyo-kültürel gelişimin sonucu olabilir. Bu itibarla, 2D animasyon-3D animasyon şeklinde ikiye ayırarak, animasyon açıklanamaz.
Animasyon (canlandırma) sanatı, üç temel kategoride icra edilir: Klasik, CG (Karakter jenerasyonu -3d olarak bilinir) ve stop-motion. Canlandırma (filmi) sanatçıları, ayrı ayrı uzmanlık ve bilgi gerektiren bu üç kategoriden birinde çalışmalarını gerçekleştirebileceği gibi, bazen karışık teknikler de kullanılmaktadır. Örneğin, klasik animasyon ile birlikte, CG tekniklerinin aynı filmde birlikte kullanımı, son yıllarda çok sık görülen bir karışık teknik uygulamasıdır. Zira, özellikle konulu uzun metraj animasyonlar, ekip çalışmasına uygun olduğundan, sinema kurallarını göz ardı etmeyen tecrübeli bir yönetmen gözetiminde, rahatlıkla karışık uygulamalar gerçekleştirilebilir. Keza, sinema filmlerinde animasyonun kullanımı, hem çok eskidir, hem de son yıllarda giderek gelişen CG tekniklerinin foto gerçekçiliğinin ürettiği görsel efektler sayesinde, artık birbirinden ayrılmaz olmuşlardır.
Animasyon, aslında sinemanın atasıdır. 1870'li yıllarda, ortasında bir lamba bulunan (ışıklı) dönen diskler üzerindeki şeffaf alanlara çizilen ve bugünün çizgi film karakterlerine benzeyen çizgi tiplerin çeşitli hareketlerini perdeye yansıtan araçlar vasıtasıyla, ilk sinema, daha doğrusu, ilk çizgi film gösterileri düzenlenmiştir.
Klasik animasyon teknikleri ise Lumiére Kardeşler'in sinema makinesini icat etmelerinden sonra daha gelişerek, bugünkü biçimini almıştır. Klasik animasyon tekniği, bu itibarla, hayli eski olmakla birlikte, hiç bir zaman "bilgisayar tekniklerinin gelişmesi" yüzünden terk edilmiş, arkaik bir sanat biçimi değildir. Halen, gerek ışıklı masa, gerekse de, tablet kullanılarak, klasik animasyon, yani çizim yoluyla animasyon yapılmaktadır. Elbette, bilgisayar tekniklerinin gelişmesi, bundan yaklaşık on yıl öncesine kadar (1997) yaygın olarak kullanılan asetata boyama tekniğini ortadan kaldırmış, ayrıca kurgu tekniklerinde çok daha ileri teknikler ile görsel efektlerin rahatlıkla kullanılmasını sağlamıştır. Fakat, klasik animasyonun veya el çizgili animasyonun bilgisayar teknikleri ile ikamesi hiç bir zaman söz konusu olmamıştır.
Hayal Genişliği ve Sabır:Çizgi filim, oldukça pahalıya mal olan ve gerçekleşmesi çok sabır ve titizlik gerektiren bir iştir. Her hareket, saniyede yirmi dört resim elde etmek üzere ayrıştırılır. Dekorlar ve aksesuvar da bir o kadar tekrarlanır: bu ise, birkaç dakikalık gösteri için binlerce resim demektir.
Bu resimler genel olarak saydam selüloit tabakalarına çizilip her biri bir öncekinin üzerinden, sadece hareket izlenimi yaratacak biçimde, hafif değişikliklerle kopya edilir. Bu sistemle, her sahnenin dekoru bir defa çizilmiş olur; saydam üzerine çizilen kişiler bu dekorun üstüne konur. Nihayet, bütün bu işler tamamlandığında, seslendirmeye (konuşmalar ve müzik) başlanır.
Ressamlar, daha hızlı ilerlemek, daha az para harcamak ve daha eğlendirici etkiler yaratmak için, birçok yöntem bulmuşlardır. Sözgelimi bazıları, oyulmuş kâğıtlar (Mimica), fotoğraf dekorlar (Jean İmage), bazıları da çizgi çizgi değişen desenler (Foldes) veya doğrudan doğruya filim şeridi üzerine kazılmış desenler (McLaren), renkli tozlar (Lapoujade), telden ve her maddeden eşya (Co Huedeman), bebekler (*Trnka) veya kişiler kullanırlar. İşte sinemadan sonra «sekizinci sanat» adıyla anılan çizgi filim, canlı resim haline gelerek gelişmiştir. Son yıllarda, özellikle televizyon programlarında yer alan, yetenekli ressam ve karikatürcülerin eserleriyle çizgi filim gerçek bir sanat niteliği kazandı.
Here's What Does "sports toto" Mean in Sports Betting - Sporting 100
YanıtlaSilIt is often used to titanium price refer to gambling titanium bikes in titanium bikes general, but as a general rule of sporting100 thumb, sports betting involves titanium dioxide formula knowing exactly what you are betting, and which